Μην το πάρεις προσωπικά… Δεν το λέω μόνο για σένα! Κάποιες φορές το λέω σε σένα για να το ακούσω και εγώ… Πως το λέει; «Βαράω το σαμάρι, να το ακούσει ο γάιδαρος»!

Γιατί λοιπόν απορείς και κάνεις τον έκπληκτο; Γιατί σε εντυπωσιάζουν οι ουρές και η πολύωρη αναμονή, έξω από τα πολυκαταστήματα για να αγοράσεις κάτι –πιθανότατα- μη αναγκαίο επειδή είναι σε προσφορά;

Έλα τώρα, μη μου πεις ότι δεν το έχεις κάνει και εσύ! Εγώ, το έχω κάνει πολλές φορές… Και ξέρεις τι κατάλαβα; Απενοχοποίηση βλάκα μου! Τίποτα παραπάνω…

Δεν είναι όμως ούτε θέμα ανάγκης, ούτε θέμα καταναλωτικής μανίας. Είναι θέμα κουλτούρας και παιδείας!

Θα μου πεις ότι το πάω πολύ μακριά, αλλά –όσο και αν δεν θες να το παραδεχτείς- για σκέψου όμως… Που «παίζει» το παζάρι;

Σε ποιες χώρες θα πετύχεις έκπτωση, παίζοντας με τον έμπορο, τη στιγμή μάλιστα που ξέρεις, ότι το παζάρι δεν είναι για την τιμή αλλά για το παιχνίδι, για να πάρεις κάτι πιο φτηνά, για να νιώσεις μάγκας τόσο εσύ που αγόρασες, όσο και ο έμπορος που σου το πούλησε…

Λυπάμαι που θα σε στεναχωρήσω, αλλά το παζάρι είναι εθνικό σπορ σε χώρες με βιοτικό επίπεδο όχι και ιδιαίτερα υψηλό… Σου λέει κάτι αυτό;

Και ξέχνα για λίγο το περιβόητο «Black Friday». Πήγαινε ένα βήμα παρακάτω (αν τολμάς, βλάκα μου) και μετά, πες μου αν είναι θέμα κουλτούρας ή όχι…

Πας στα μαγαζιά… Δεν έχεις ανάγκη από μία ακόμα μπλούζα, όμως αντί για 15€ μπορείς να την πάρεις με 12! Αυτό που σε νοιάζει είναι να βγεις «μάγκας» στην παρέα σου, ή να δικαιολογηθείς στο άλλο σου μισό, ότι ήταν σε ασυναγώνιστη τιμή και έτσι, χαλάλι…

Ζητάς έναν υπάλληλο… Και τα θέλεις όλα! Βασικά φτηνό θες και αν σου βγει και καλός ακόμα καλύτερα. Και αν βρεις τον καλό, θα ψάξεις πόσο ανάγκη έχει, όχι για να τον βοηθήσεις και να κάνεις και την δουλειά σου, αλλά για να τον πατήσεις στο λαιμό και να κερδίσεις στο παζάρι!

Πας στο σούπερ μάρκετ… Δεν θα ψάξεις ένα ελληνικό προϊόν! Θα ψάξεις ένα φτηνό προϊόν και χέστηκες αν ένας έλληνας παραγωγός θα πεθάνει από την πείνα!

Έλα τώρα, μη μου πεις παπάρες εμένα… Δεν θα σου κάνει διαφορά αν πληρώσεις 3 σεντ παραπάνω το κιλό τις ελληνικές πατάτες, αντί για τις πατάτες Αιγύπτου!

Να στο πάω και πιο μακριά; Για πες μου λοιπόν, πως «μετράς» τις σχέσεις σου; Πως επιλέγεις φίλους, φίλες, συντρόφους; Πόσο «παζάρι» βάζεις στις αξίες σου, στα «θέλω» σου και στα αισθήματά σου;

Γι’ αυτό σου λέω… Είναι θέμα κουλτούρας και για να στο πω απλά ώστε –ίσως- να το καταλάβεις, η ζωή σου σε προσφορά, σε έναν κόσμο γεμάτο εκπτώσεις!

Μας αρέσει τόσο πολύ να λέμε ότι «το φτηνό είναι ακριβό» αλλά πάντα πίσω από το «φτηνό» τρέχουμε… Όχι από ανάγκη, αλλά για το παζάρι, την ευκολία, γιατί δεν θα έχουμε κανέναν λόγο να κοπιάσουμε να το φροντίσουμε, να το προσέξουμε!

«Έλα μωρέ, αν δεν βγει καλό παίρνω άλλο»… Πόσες φορές δεν έχεις πει αυτή τη φράση βλάκα μου;

Όχι! Δεν με ενοχλεί η προσφορά, το (πραγματικά) φτηνό, ή, η «Black Friday»… Με ενοχλεί η κουλτούρα της φτήνιας και της προσφοράς που είναι –δυστυχώς- μεγαλύτερη από την ζήτηση γιατί απλά το «ακριβό» θέλει κόπο, τρόπο και παιδεία

 

 

 

 

 

 

