Τικ τακ, τικ τακ…

Τελικά ο χρόνος είναι πολύ σχετική έννοια… Ο καθένας τον διαχειρίζεται με τον τρόπο που ξέρει και με την «ποιότητα» που του αξίζει! Το βέβαιο είναι ότι ο χρόνος, πάει μόνο μπροστά, σταθερά, αρμονικά και –δυστυχώς- γρήγορα.

Σαν χθες μου φαίνεται που έγραφα (όπως κάθε χρόνο, άλλωστε) τον απολογισμό, τις δεσμεύσεις, τα «θέλω» και τα «εύχομαι» για τη χρονιά που έφευγε… Και να ‘μαι πάλι εδώ, χωρίς να έχω αποφασίσει αν θα γράψω για «θέλω» και «εύχομαι»…

Το βέβαιο είναι ότι θα γράψω για το πόσο χαρούμενο με έκανε το 2016… Όσο για τα υπόλοιπα θα δείξει στην πορεία!

Το 2016 ήρθε και έφυγε γρήγορα… Και τώρα στο «φεύγα» ανακαλύπτω ότι κατάφερε με έναν ανεξήγητο τρόπο να μου βγάλει τον καλύτερο, αλλά και τον χειρότερό μου εαυτό!

Ναι, θα χαμογελάσεις όπως και εγώ, αλλά περίμενε λιγάκι και θα καταλάβεις…

Ο χειρότερός μου εαυτός λοιπόν, με τσιγκλάει να γράψω, σε αυτόν τον απολογισμό «διευθύνσεις και ονόματα» (που λέει και το λαϊκόν άσμα), έτσι για την αλητεία! Ο καλύτερός μου εαυτός, μου λέει «δε γαμιέται, άστο… όποιος αντέχει να καταλάβει θα καταλάβει».

Και ως γνήσιος εγωιστής, αλαζόνας, σαρκαστικός και ψιλομαλάκας,  λατρεύω μεν τον χειρότερό μου εαυτό, αλλά επιλέγω (σε αυτή τη φάση) τον καλύτερο, έτσι για να κοκορεύομαι μετά ότι είμαι (λέμε τώρα…) «ανώτερος» άνθρωπος!

Ναι, πέρασε πολύ γρήγορα αυτή η χρονιά! Όμως, γνώρισα ανθρώπους, επιβεβαίωσα θεωρίες, έμαθα καινούργια πράγματα, χόρεψα με τους δαίμονές μου και «ξανασυστήθηκα» μια και η παρεξήγηση είναι μια εξήγηση που δεν δόθηκε ποτέ…

Και βέβαια έφτιαξα αναμνήσεις… Άλλες καλές και άλλες κακές!

Γιατί όταν φτιάχνεις αναμνήσεις σημαίνει ότι έζησες μία ακόμα ενδιαφέρουσα χρονιά, ότι επέλεξες, κάποιοι άνθρωποι να μην είναι πια μέρος της ζωής σου και ότι κάποιες  καταστάσεις έφτασε η στιγμή να μπούνε στο «χρονοντούλαπο» της δικής σου ιστορίας!

Είμαι λοιπόν, πολύ χαρούμενος διότι –πρώτον-, κατάλαβα ότι τα δεδομένα στη ζωή μου δεν είναι κατά δήλωση αλλά κατ’ επιλογή! Να βλάκα μου, πρέπει να έχεις δεδομένα στη ζωή σου…

Μετρώντας λοιπόν, αυτές τις 366 μέρες (δίσεκτο δεν ήταν το 2016;) κατάλαβα ότι πρέπει να έχουμε δεδομένα… Όχι όμως δεδομένα της… δεδομένης στιγμής και εποχής, αλλά διαχρονικά (γι’ αυτό άλλωστε λέγονται και «δεδομένα») με τα όλα τους! Με τα καλά τους και τα κακά τους, με χαρές και λύπες, με αγκαλιές και καυγάδες, πώς το λένε… με τα όλα τους χωρίς τσιγκουνιές!

Είδα κάτι «δεδομένα» να κόβουν «ρόδα μυρωμένα» κάποια άλλα να εμφανίζονται από το πουθενά και κάποια να είναι εκεί, βράχοι ακλόνητοι… Και φέτος το κατάλαβα καλά, καλά!  Και πήρα μεγάλη χαρά γι’ αυτά που είναι «εδώ», για αυτά που ήρθαν και –περισσότερο- γι’ αυτά που έφυγαν! Και σας είμαι ευγνώμων γι’ αυτό (ξέρετε εσείς…)!

Είμαι χαρούμενος διότι –δεύτερον-, η χρονιά που πέρασε μου έδειξε ότι είμαι πολύ δυνατός άνθρωπος! Και αυτό το χρωστάω σε κάποιους φίλους και γνωστούς…

Και τους το χρωστάω, διότι ενώ ήξεραν ότι και εγώ (όπως οι περισσότεροι από εμάς άλλωστε) είχα τα προβληματάκια μου, εξαφανίστηκαν, για να μου δείξουν, αφενός, ότι μπορώ να τα βγάλω πέρα χωρίς τη βοήθειά τους και αφετέρου για να μην με φέρουν σε δύσκολη θέση ρωτώντας: «πως είσαι βρε αδερφέ, χρειάζεσαι τίποτα;»… Μεγάλη χαρά πήρα!

Είμαι πολύ χαρούμενος διότι –τρίτον– κάποιοι γνωστοί και φίλοι φρόντισαν να μην πάρουν τα μυαλά μου αέρα! Ναι, ναι όπως ακριβώς σου το λέω…

Διότι έκαναν τη μαλακία, με κατηγόρησαν άδικα, αλλά δεν το παραδέχτηκαν ποτέ… Προφανώς από τη μία, είχαν τη σιγουριά ότι δεν θα το συζητήσω και, από την άλλη, μου έκαναν τη χάρη να μη χρειαστεί να το κουβεντιάσω, ώστε να έχω με κάτι να ασχολούμαι προσπαθώντας να βρω αν κάπου έκανα εγώ το λάθος!

Και στο τέλος να αποδεικνύεται ότι δεν έκανα λάθος και να τους λυπάμαι που τελικά είναι τόσο δειλοί (πως το λέει η παροιμία: «από εκεί που μας χρωστούσανε, μας πήραν και το βόδι»)… Όπως και να έχει, με τούτα και με κείνα, πήρα μεγάλη χαρά!

Το βέβαιο είναι ότι –τέταρτον– οι «πρωταγωνιστές» της χρονιάς με έκαναν χαρούμενο…

Ναι, ναι! Δεν με έκανε χαρούμενο μόνο η χρονιά, αλλά και κάποιοι φίλοι και γνωστοί… Και με έκαναν χαρούμενο διότι μου έδειξαν ότι είναι χαρούμενοι και χωρίς προβλήματα! Και δεν το λέω τυχαία. Διότι όταν είχαν προβλήματα ή ήθελαν κάτι, το τηλέφωνό μου ήταν στο “speed dial” και το σπίτι μου στο “GPS”, για να μοιραστούν μαζί μου το πρόβλημά τους, ή να τους εξυπηρετήσω ανάλογα με τις ανάγκες τους!

Πες μου τώρα εσύ… Υπάρχει πιο ωραίο πράγμα από το να σου εμπιστεύονται κάποιοι άνθρωποι το πρόβλημά τους, να έχουν την ανάγκη σου και όταν «τακτοποιούνται» να εξαφανίζονται; Με το μικρό μυαλουδάκι μου αυτό σημαίνει ότι δεν έχουν πια προβλήματα και ότι τους έδωσα αυτό που χρειαζόντουσαν… Μεγάλη χαρά πήρα που φάνηκα χρήσιμος!

Είμαι πολύ χαρούμενος διότι –πέμπτον– είμαι «πλούσιος» σε μεγάλα λόγια και υποσχέσεις! Σε προσωπικό αλλά και σε γενικότερο επίπεδο…

Εντάξει, λέμε και καμιά μαλακία να περνάει η ώρα, αλλά όταν θες κάτι να πετύχεις -και για να το πετύχεις δίνεις και μια ντουζίνα μεγάλα λόγια και υποσχέσεις- ε, πες μου τώρα… Αυτό δεν είναι «αξία ανεκτίμητη»;

Το σωστό να λέγεται… είναι! Και αποδείχτηκε ότι αυτό που ήθελαν να τους δώσω τελικά, τους το έδωσα, διότι άκουσα τόσες υποσχέσεις και τόσα μεγάλα λόγια που –πραγματικά- μεγάλη χαρά πήρα! (Βέβαια υπάρχουν και οι άλλοι… που δεν ζητάνε κάτι απλά λένε λόγια και δίνουν υποσχέσεις έτσι, για να νιώσουν καλά και καλοί!)

Είμαι πολύ χαρούμενος διότι –έκτον– κάποιοι γνωστοί και φίλοι με βοήθησαν να καταλάβω τη διαφορά του «διαχειρίζομαι» και του «αντιμετωπίζω»…

Γιατί βλάκα μου, διαχειρίζεσαι ένα πρόβλημα ενώ όλα τα υπόλοιπα τα αντιμετωπίζεις!

Και επειδή είναι πολλοί εκείνοι που με διαχειρίστηκαν αλλά δεν με αντιμετώπισαν, σημαίνει ότι ήμουν πρόβλημα! Και πήρα μεγάλη χαρά διότι ως πρόβλημα, προφανώς, «λύθηκα», μια και δεν θεώρησαν σκόπιμο και αναγκαίο να με αντιμετωπίσουν…

Είμαι πολύ χαρούμενος διότι –έβδομον και τελευταίο, μια και το 7 είναι το αγαπημένο μου νούμερο- στην ερώτηση «γιατί;» ή απάντησή μου είναι με άνεση «γιατί μπορώ!» Και αυτό το χρωστάω στις 366 σχεδόν μέρες του 2016 και όχι μόνο!

Ναι! Πήρα μεγάλη χαρά, γιατί δεν χρειάστηκε να φέρω σε δύσκολη θέση κάποιους γνωστούς και φίλους, (θα έρθουν από μόνοι τους στη δύσκολη θέση, διότι ως γνωστόν «payback is a bitch darling»…), γιατί μάζεψα γνώση, γιατί έκλεισα λογαριασμούς, γιατί έκανα καλή παρέα με τους δαίμονές μου και γιατί «εις πείσμα των καιρών», πάμε παρακάτω παρέα με αυτούς που θέλω και όχι με αυτούς που βολεύω!

theatre

 

Εύχομαι λοιπόν να συνεχίσω να έχω κατ’ επιλογή «δεδομένα» και «δεδομένους»!
Εύχομαι οι «κάποιοι γνωστοί και φίλοι» να μην χρειαστεί να με ψάξουν, γιατί αυτό θα σημαίνει ότι έχουν πρόβλημα, κάτι που θα με κάνει πολύ να στεναχωρηθώ!
Εύχομαι στους «δειλούς» η νέα χρονιά να τους χαρίσει θάρρος!
Εύχομαι να ζήσεις καταστάσεις που θα σε εντυπωσιάσουν… Και να εντυπωσιάσεις!
Εύχομαι να μην περάσεις «απαρατήρητος» τη χρονιά που έρχεται!
Εύχομαι σε σένα που «διαχειρίζεσαι» να μάθεις να «αντιμετωπίζεις»!
Εύχομαι στις επόμενες 365 μέρες να διδαχτείς έστω και κάτι από τις προηγούμενες 366!
Εύχομαι υγεία, αντοχή, φαντασία και όταν σε ρωτήσω «γιατί;» (ναι, σε σένα το λέω βλάκα μου) να μου απαντήσεις και εσύ με τη σειρά σου «γιατί μπορώ…» και πραγματικά να νιώθεις ότι μπορείς!

Εύχομαι λοιπόν, μία (ακόμα) ενδιαφέρουσα χρονιά!

Τέλος, ΜΟΥ εύχομαι, στη χρονιά που έρχεται, να πω όσα «ευχαριστώ» είπα το 2016, να κοιτάξω τα «δεδομένα» της ζωής μου και να χαμογελάσω με απέραντη αγάπη, να συνεχίσουν να υπάρχουν οι άνθρωποι-δεδομένα που με κάνουν περήφανο και τυχερό που τους έχω στη ζωή μου και τέλος να έχω την «σοφία» να μην κρατήσω στη ζωή μου ανθρώπους που δεν άξιζαν την προσοχή μου!

Αυλαία για φέτος!
Σας ασπάζομαι…

Ι.

